شهرک صنعتی دارویی برکت اولین شهرک صنعتی دارویی در کشور است.
آینده نگاری در خصوص فناوری های داروسازی در جهان، تحلیل ده سال گذشته و پیش بینی ده سال آینده وضعیت مصرف دارو در ایران ، مطالعه گسترده بر اساس ویژگیهای جمعیتی در کشور به ویژه وضعیت سالمندی در ده سال آینده و بیماریهای موجود علی الخصوص در عرصه بیماریهای غیر واگیر دار و بیماریهای نوپدید و باز پدید که به پیامد آن سالانه بیش از هزاران میلیارد ریال صرف واردات دارو به کشور می گردد ، شرکت دارویی برکت را بر آن داشت تا مبادرت به احداث شهرک صنعتی دارویی برکت نماید .
اجرای این پروژه در60 کیلومتری تهران و در منطقه کردان استان البرزدر حال انجام است.

شهرک صنعتی دارویی برکت

وسعتی بالغ بر 200 هکتار

استقرار فرآیند زنجیره تولید دارو از ایده، توسعه یا تولید دانش و فناوری تا محصول بویژه در عرصه های نوین و پیشرفته دارویی و سلامت
رعایت آخرین استانداردهای دارویی جهان ، صنعت سبز و مصرف بهینه انرژی
ساماندهی مجموعه کامل تحقیق و توسعه شامل ده ها انکوباتور، آزمایشگاه پیشرفته دارویی و مرکز قراردادهای تحقیقاتی
شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی برای فناوران و مخترعین یا مبتکرین عرصه صنعت دارویی
تاسیس دهها کارخانه تولید داروها و فراورده های سلامت با تمرکز بر فناورین های نوین بویژه زیست فناورانه
کارخانه سلولی با مشارکت پژوهشگاه رویان به منظور سلول درمانی و ورود در عرصه فناوری های پیشرفته سلولی
استقرار دانشگاه بین المللی تحصیلات تکمیلی در عرصه های دارویی با هدف تامین نیروهای مورد نیاز متخصص و پژوهشگران و فناوران عرصه سلامت

اهم دستاوردها و پیامد های اجتماعی طرح

امکان تولید داروهای تخصصی و فوق تخصصی برای بیماران خاص با بهره گیری از فناوریهای پیشرفته
کاهش قابل توجه هزینه تمام شده دارو برای جامعه و بویژه بیماران خاص
امکان صادرات دارو ، کاهش وابستگی به واردات و خروج ارز
امکان اشتغال بیش از 7000 نیرو و به ویژه بکارگیری بیش از 2000 نیروی متخصص و محقق ایرانی و خارجی و صدها نفر از نخبگان صاحب دانش فنی و فناوری تولید
تبدیل ایران بعنوان یکی از قطب های اصلی دارویی در منطقه خاورمیانه و منطقه منا
توانمندسازی ملی در تحقیق و توسعه و توسعه دانش و فناوری در عرصه دارویی
ایجاد زمینه و بستر مناسب برای جذب پژوهشگران، اندیشمندان و متخصصان عرصه دارویی کشور
زمینه جذب متخصصین و پژوهشگران صنعت دارویی به منطقه از داخل و خارج از کشور
امکان جذب سرمایه های داخلی و خارجی
حضور ایران در فهرست کشورهای با توان تولید داروهای بیوتکنولوژیک و هم چنین فناوریهای نوین دارورسانی

اولین شهرک صنعتی تخصصی دارویی به منظور متمرکزسازی مراکز تحقیق و توسعه وکارخانه های دارویی پیشرفته در منطقه کردان کرج در شرف تاسیس و بهره برداری می‌باشد. ایجاد شهرک صنعتی دارویی و فراهم آوردن زمینه های احداث کارخانه های دارویی متعدد، برخوردار از سبد کالاهای متنوع منطبق بر استانداردهای ملی و جهانی علاوه بر تامین نیازهای ملی، زمینه ساز ورود ایران به بازارهای جهانی و سبب افتخار ملی است. مشارکت و جلب همکاری شرکتهای تخصصی خارجی در ایجاد و بهره برداری از شهرک تخصصی دارویی و کارخانه های فعال در آن،انتقال دانش فنی و تامین تجهیزات مورد نیاز را امکانپذیر می‌سازد. شهرک صنعتی تخصصی دارویی علاوه بر موارد مذکور سبب ایجاد فرصتهای شغلی جهت جذب نوآوران، متخصصان و استعدادهای برتر داخلی و خارجی شده واز فرار مغزها جلوگیری می‌نماید.

زیرسازی و محوطه‌سازی این شهرک بر مبنای آخرین استانداردهای شهرک‌های صنعتی – دارویی دنیا و بر پایه بررسی‌های صورت یافته بر شهرک‌های مشابه در دنیا انجام گرفته است. بنابراین ساختمان‌ها براساس آخرین نکات و استانداردهای صنعت سبز و مصرف بهینه انرژی تاسیس خواهند گردید که در کنار تلفیق معماری ایرانی جلوه دلنواز و پرافتخاری را در منطقه ایجاد خواهند کرد.

در این شهرک مجموعه کامل کلاستر تحقیق و توسعه اعم از آزمایشگاه پیشرفته تحقیق و توسعه و انکوباتورها و محل استقرار موسسات دانش بنیان، تا مرحله تولید فراورده های های تک برنامه‌ریزی شده است.

جلب مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، انتقال دانش به کشور، افزایش ظرفیت‌های ملی تولید دانش و تجاری‌سازی آن از اولویت‌های این مجموعه به شمار می‌رود. در این شهرک، مجموعه کامل تحقیق و توسعه اعم از آزمایشگاه پیشرفته تحقیق و توسعه، انکوباتورها و محل استقرار موسسات دانش بنیان، تا مرحله تولید فراورده‌های High-tech برنامه‌ریزی شده است.

با برکت در ارتباط باشید

منو